Lidt spørgsmål til kap. 14

I har alle adgang til Outlook Web Access via http://start.knord.dk/


1.     Opstil en liste over de oplysninger og funktioner, du mener, skal være til rådighed på skolens intranet.
 

2.     Hvorfor er det blevet vigtigere for virksomheder i et informationssamfund at kunne kommunikere effektivt internt og eksternt?

3.     Hvad er forskellen på data, information og viden?

4.     Hvorfor er det vigtigt for den enkelte virksomhed at skelne mellem disse begreber?

5.     Hvad er et intranet?

6.     Hvad er et planlægningsprogram, og hvilke fordele og ulemper har det for virksomheden og den enkelte medarbejder?

7.     Beskriv nogle informationer, der med fordel kan deles i en virksomhed.

8.     Hvad er fordelen ved at lave en intern bestilling via intranettets formularsystem?

9.     Giv forslag til hvilket hardware og software virksomheden skal have for at kunne anvende et intranet.

10.  Hvilke kvalifikationer kræves af virksomhedens medarbejdere for at kunne anvende et intranet og et planlægningsværktøj?

11.  Hvilke sikkerhedsproblemer kan intranettet medføre, og hvordan løses problemerne

12.  Undersøg hvilket planlægningsværktøjer, du har til rådighed.

13.  Prøv de forskellige visninger af kalenderen f.eks. uge, måned eller år.

14.  Opret en aftale om et møde med f.eks. påmindelse og prioritet.

15.  Opret en gentagende aftale f.eks. om et møde hver torsdag.

16.  Inviter nogle deltagere til et møde. Du bestemmer selv tid, sted og indhold. Du kan også bestemme, om det er nødvendigt eller valgfrit, at de deltager.