At du udvikler din evne til at forstå og arbejde helhedsorienteret med afsætningsøkonomiske problemstillinger – i Danmark, Europa og på globalt plan. Teori, modeller og informationsindsamling skal således gøre dig i stand til at analysere både kunders og virksomheders situation – og i forlængelse heraf skal du kunne planlægge og gennemføre løsningsforslag og kontrollere dem
|
- Afsætning A er placeret på alle 3 år. Faget er både mundtligt og skriftligt.
- Faget er meget opgave- og projektorienteret. Vi inddrager således løbende små opgaver, artikler og større cases.
- Diskussioner baseret på teori, modeller og casemateriale er en fast del af faget.
- Faget er meget levende, således at virkeligheden hele tiden er til diskussion.
|
- I den globaliserede verden bliver konkurrencen mellem virksomheder konstant øget, hvordan kan virksomheder skabe vækst under disse forhold? Fusioner og innovative tiltag er nogle muligheder, men hvem og hvordan?
- Mange virksomheder tilbyder kunderne næsten de samme produkter. Hvordan skal de så adskille sig fra hinanden? Hvad konkurrerer de på ud over prisen?
- Vi lever i en oplevelsesøkonomi, hvor folk i stigende grad iscenesætter sig selv. Hvad betyder det for virksomheders afsætningsarbejde?
- Vi lever i en globaliseret verden, hvor unge i New Delhi i stigende grad forbruger på samme måde som unge i Århus. Betyder det, at virksomheder skal sælge deres varer på samme måde uanset land?
- Service og serviceydelser betyder mere og mere for virksomheders afsætning – men hvordan kan virksomhederne arbejde professionelt med service?
|