At du udvikler dine forudsætninger for at deltage aktivt i engelsksprogede internationale og globale sammenhænge både personligt og erhvervsmæssigt. Du skal kunne anvende engelsk for at kunne aflæse og formulere budskaber mellem dansk og fremmede kulturer samt blive bevidst om betydningen af at kunne håndtere kulturel afstand.
|
- Engelsk A er placeret på både 1., 2. og 3. år i uddannelsen. Faget er både mundtligt og skriftligt.
- Vi arbejder med mange forskellige typer af litterære tekster, som du allerede kender, men nyt vil især være erhvervsfaglige tekster fra engelsksprogede blade og tekster fra nettet - for bl.a. derved at udvikle din viden om erhvervslivet i engelsksprogede lande og globalt.
- Du skal ikke bare læse, men i høj grad også selv lave præsentationer og lære at udtrykke dig på forskellige måder og i forskellige sammenhænge og medier.
|
Ud over de generelle sproglige kompetencer engelsk giver dig, vil faget fokusere på:
- Historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA m. fl.
- Skriftlig og mundtlig formulering af forretningskommunikation i det globale samfund
- Virksomhedsportrætter af internationale firmaer
- Emner inden for marketing, international økonomi, kultur og samfundsforhold samt globaliseringens forskellige aspekter
- Vurdering og sammenligning af erhvervsstruktur, levevilkår, demografi og økonomisk udvikling i forskellige lande og regioner
- Emner inden for marketing, international økonomi, kultur og samfundsforhold samt globaliseringens forskellige aspekter
|