Markedskommunikation C
Formål

Du lærer blandet andet om de strategiske, juridiske og økonomiske forhold ved reklamekampagner, hvordan man anvender forskellige medier i kampagner og hvordan effekten af reklamekampagnerne kan måles.

Placering mv.

  • Markedskommunikation C er placeret på 2. år. Faget er mundtligt
  • Faget er meget praksisorienteret og arbejder med hvorledes kommunikation på et marked kan anskues og gribes an fra bunden af
  • Der arbejdes med konkrete kampagner fra virkelighedens verden og der arbejdes kreativt med egne ideer og opgaver
  • Vi inddrager således løbende små opgaver, artikler og cases til individuelt eller gruppearbejde
  • Diskussioner baseret på teori, modeller og eksempler fra virksomheders aktuelle kommunikation er en fast del af faget
  • Faget er derfor meget levende, således at vi kan indfange de nyeste kommunikationsfænomener og sætte dem til diskussion

Eksempler på indhold

  • Hvordan søger organisationer og virksomheder til enhver tid at fremme bestemte opfattelser i deres omverden? Vi arbejder med analyser af virksomheders eller organisationers samlede kommunikation over tid
  • Mange virksomheder tilbyder kunderne næsten de samme produkter. Gennem kommunikationen kan virksomheder adskille sig selv og deres ydelser fra andre virksomheder. Vi undersøger, hvordan konkurrenter i kampagner og gennem en koordineret strategi finder deres positioner på markedet
  • Kampagner har mange kanaler at få budskaber ud til forbrugerne på. Du lærer i projekter med udgangspunkt i feltstudier, hvordan et budskab kan formes og hvor gode og dyre de enkelte medier er til forskellige formål
  • Ved at undersøge hvordan virksomheders kommunikation både nationalt og internationalt er udformet ud fra en overordnet strategi, træner vi forståelsen for de enkelte elementers forskellighed og indbyrdes sammenhæng