SRP-titler afsætning og it

Link til fagets side (Her kan du finde oversigt over fagets mål, kernestof, opgaver og meget mere, som måske kan inspirere dig)

Opgaveformuleringerne nedenfor er noget brede, jeg synes it-delen bør være mere udspecificeret. Husk I kan både fokusere på det tekniske eller det designmæssige/afsætningsorienterede. Opgaveeksemplerne mangler eksempler på en mere teknisk brug af it. Dette kunne fx. være noget med sikkerhed. Udviklingen af APP's er også en mulighed. Desuden mangler eksempler med VØ.

Hvis I har spørgsmål, så mail endelig.

Hvordan skal Apple positionere IPAD i et voksende tablets marked i Danmark? 

1.     Redegør for corporate branding og relater til Apple.

2.     Analyser Apples Ipad med fokus brugervenlighed og funktionalitet (bør uddybes)

3.     Analyser Apples største konkurrent i Danmark.

4.     Vurder på baggrund af dine analyser hvordan Apple skal positionere sig fremadrettet i Danmark.

Opgavens omfang 15-20 sider.

Hvordan kan Kræftens bekæmpelse forbedre deres positionering i Danmark?

1.     Redegør kort for begrebet positionering og relater til Kræftensbekæmpelse.

2.     Foretag en konkurrentanalyse mellem Kræftensbekæmpelse og RedBarnet. Din analyse skal indeholde en analyse af de to virksomheders hjemmesider (bør uddybes)

3.     Vurder hvordan Kræftens bekæmpelse kan forbedre deres positionering.

Opgavens omfang 15-20 sider.

Hvilke parametre skal Apple benytte sig af i fremtidens markedsføring?

1.     Redegør for Virksomhedens Apple parametermix i Danmark

2.     Analyser Apple Iphone med fokus på brugervenlighed og funktionalitet. (bør uddybes)

3.     Analyser Apples konkurrenceforhold.

4.     Vurder hvilke parameterændringer Apple skal have fokus på i deres fremtidige markedsføring af Apple Iphone i Danmark.

Opgavens omfang 15-20 sider.

Hvordan kan Nemlig.com øge væksten i Danmark?

1.     Redegør for begrebet CRM og giv nogle eksempler på e-handelsvirksomheder som gør brug af CRM (hvordan skaber man langvarige, loyale og lønsomme kunderelationer - min anm.)

2.     Analyser Nemlig.com’s hjemmeside.

3.     Foretag en analyse af konkurrenceforholdene for Nemlig.com i Danmark.

4.     Vurder på baggrund af dine analyser, hvordan Nemlig.com kan øge væksten i Danmark.

 Opgavens omfang 15-20 sider.

Hvordan kan Kelloggs udbygge deres promotion overfor børnefamilierne vha. CRM?

1.     Redegør for begrebet CRM og giv eksempler på virksomheder der anvender CRM.

2.     Analyser Kelloggs hjemmeside. (bør uddybes)

3.     Analyser børnefamiliers købsadfærd med fokus på fødevarer.

4.     Vurder på baggrund af dine analyser hvordan Kelloggs kan anvende CRM i deres markedsføring.

Opgavens omfang 15-20 sider.

Hvordan kan Billetlugen skabe ny vækst på markedet for salg af oplevelser?

1.     Redegør kort for begrebet CRM og relater til Billetlugen.

2.     Analyser Billetlugens hjemmeside.

3.     Analyser Billetlugens muligheder for vækst i Danmark. Herunder diskussion af Billetlugens målgrupper.

 Opgavens omfang 15-20 sider.

4.     Kom med forslag til ændringer til Billetlugens hjemmeside, således at Billetlugen kan øge salg af oplevelser i Danmark.

Hvordan får Jysk skabt et mere eksklusivt image?

1.     Redegør kort for virksomheden Jysk.

2.     Analyser Jysk hjemmeside. (bør uddybes)

3.     Analyser Jysk muligheder for at ændre image.

4.     Vurder hvordan Jysk kan anvende sociale medier i deres markedsføring mhpb. at skabe et mere eksklusivt image.

Opgavens omfang 15-20 sider.

Hvordan kan Matas øge sin positionering I Danmark?

1.     Redegør for begrebet CRM og giv eksempler på hvordan branchen for kosmetik og helsekost kan anvende CRM.

2.     Analyser Matas hjemmeside. 

3.     Analyser Matas konkurrenceforhold.

4.     Vurder hvordan Matas kan udbygge brug af CRM i deres markedsføring

Opgavens omfang 15-20 sider.

Kan Mascot bruge CSR mere aktivt i deres markedsføring?

1.     Redegør for begrebet CSR og oplist fordele og ulemper for en virksomhed som Mascot, ved at bruge CSR i deres markedsføring.

2.     Analyser Mascot hjemmeside.

3.     Analyser markedet for arbejdstøj i Danmark og vurder om brugen af CSR kan give nogle konkurrencefordele.

4.     På baggrund af dine analyser skal du diskutere Mascot muligheder for at inddrage CSR i deres markedsføring.